Výlet do Schloss Hoffu a Devína

By | 13. mája 2017

Niekedy sa človek dostane na jedno miesto dvakrát bez toho, aby si to sám naplánoval. Aj mne sa to stalo. Stretol som známeho ten vravel, iba tak, medzi rečou: „ideme s Emilom do Rakúska, niekde, je tam Mária Terézia aj so všetkými jej potomkami. To prejdeme v Bratislave cez most a sme tam.“ Náhodou som mal ten deň voľný tak som sa im tam votrel. Stretli sme sa na stanici všetci traja a až tam som sa dozvedel, že ideme do Schloss Hoffu. „Veď tam som už bol“ oznamujem im. Bolo ráno 6:00 a mne sa späť do postele nechcelo. Tak idem, cestou som sa dozvedel, že sa pôjdeme pozrieť aj na Devín. Slovo dalo, slovo, šli sme. Nevedel som že Rakúsko je z Bratislavy tak blízko. Autobus č. 21 (0,45 €/0,30 hod. dôchodcovský) nás „vypľul“ v Devínskej Novej Vsi. Prišli sme k Mýtnej ulici a už z diaľky som zbadal krásny most, Most slobody. Odovzdaný do užívania bol v roku 2012. „Sprievodca“ organizátor nás informoval: „pozrite túto peknú, väčšiu časť stavali Slováci z Ostravskej firmy. Zelený most pre cyklistov a peších ten je pekný. Toto stavali Rakúšania (ukázal a na kúsok obyčajného ale kvalitného asfaltu). Nemali o to záujem, báli sa Slovákov, že im zoberú prácu. A oni slobodu mali“. Podľa toho z ktorej strany prichádzate, zo Slovenska na konci mosta chráni most sv. Ján Nepomucký – patrón Čiech; spovedníkov, kňazov, námorníkov, pltníkov, mlynárov; pred potopou, chorobami jazyka. Už z mosta som zbadal siluetu zámku. „Ozaj som tu bol“ presviedčal som ich s „cestovkou“ na jeden deň, ale to sme nešli cez most, ale cestou“. Zámok otvorili 10:00 hod. Zaplatili sme zľavnené vstupné 11,70 € pre dôchodcov. Uzreli sme rozsiahly areál s parkom, možnosť vyžitia rodičov s deťmi, stajne, minizoo, rybníčky, pripomienky rôznych starých činností, reštaurácie, občerstvenia (pretože mám rád národné sladké špecialitky tak som si dal kúsok z torty „Princz Eugen“, oddychová zóna s lehátkami sieťami na strome, ale to hlavné interiér zámku. V areáli sa teraz do konca roka 2017 rekonštruuje Veľká fontána. Schloss Hoff toto vidiecke sídlo získala v roku 1755 Mária Terézia. Mária Terézia táto múdra panovníčka by v tomto roku, dnes (13.5.2017) oslávila 300 rokov. Na zámku je čo pozerať obdivovať. Cisársky apartmán, Výstava o princovi Eugenovi, Kaplnka, Slávnostná sála, Apartmán Márie Terézie, Sala terrena a veľa iných častí interiéru.

Počas roka vrátane Vianoc sú v Schloss Hoffe organizované rôzne akcie, zvlášť teraz v čase výročia narodenia Márie Terézie. Doporučujem pre príjemné strávenie dňa.

Na skok pod Devínsky hrad k sútoku Moravy a Dunaja

Poobede sme si odskočili, pre odchodom domov, pod impozantný, na vysokom brale stojací Devínsky hrad k miestu kde sa rieka Morava vlieva do Dunaja.

Zdieľajte...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone