štvrtok, 25 apríla, 2024
ÚvodBlogVýlet do Schloss Hoffu a Devína

Výlet do Schloss Hoffu a Devína

Niekedy sa človek dostane na jedno miesto dvakrát bez toho, aby si to sám naplánoval. Aj mne sa to stalo. Stretol som známeho ten vravel, iba tak, medzi rečou: „ideme s Emilom do Rakúska, niekde, je tam Mária Terézia aj so všetkými jej potomkami. To prejdeme v Bratislave cez most a sme tam.“ Náhodou som mal ten deň voľný tak som sa im tam votrel. Stretli sme sa na stanici všetci traja a až tam som sa dozvedel, že ideme do Schloss Hoffu. „Veď tam som už bol“ oznamujem im. Bolo ráno 6:00 a mne sa späť do postele nechcelo. Tak idem, cestou som sa dozvedel, že sa pôjdeme pozrieť aj na Devín. Slovo dalo, slovo, šli sme. Nevedel som že Rakúsko je z Bratislavy tak blízko. Autobus č. 21 (0,45 €/0,30 hod. dôchodcovský) nás „vypľul“ v Devínskej Novej Vsi. Prišli sme k Mýtnej ulici a už z diaľky som zbadal krásny most, Most slobody. Odovzdaný do užívania bol v roku 2012. „Sprievodca“ organizátor nás informoval: „pozrite túto peknú, väčšiu časť stavali Slováci z Ostravskej firmy. Zelený most pre cyklistov a peších ten je pekný. Toto stavali Rakúšania (ukázal a na kúsok obyčajného ale kvalitného asfaltu). Nemali o to záujem, báli sa Slovákov, že im zoberú prácu. A oni slobodu mali“. Podľa toho z ktorej strany prichádzate, zo Slovenska na konci mosta chráni most sv. Ján Nepomucký – patrón Čiech; spovedníkov, kňazov, námorníkov, pltníkov, mlynárov; pred potopou, chorobami jazyka. Už z mosta som zbadal siluetu zámku. „Ozaj som tu bol“ presviedčal som ich s „cestovkou“ na jeden deň, ale to sme nešli cez most, ale cestou“. Zámok otvorili 10:00 hod. Zaplatili sme zľavnené vstupné 11,70 € pre dôchodcov. Uzreli sme rozsiahly areál s parkom, možnosť vyžitia rodičov s deťmi, stajne, minizoo, rybníčky, pripomienky rôznych starých činností, reštaurácie, občerstvenia (pretože mám rád národné sladké špecialitky tak som si dal kúsok z torty „Princz Eugen“, oddychová zóna s lehátkami sieťami na strome, ale to hlavné interiér zámku. V areáli sa teraz do konca roka 2017 rekonštruuje Veľká fontána. Schloss Hoff toto vidiecke sídlo získala v roku 1755 Mária Terézia. Mária Terézia táto múdra panovníčka by v tomto roku, dnes (13.5.2017) oslávila 300 rokov. Na zámku je čo pozerať obdivovať. Cisársky apartmán, Výstava o princovi Eugenovi, Kaplnka, Slávnostná sála, Apartmán Márie Terézie, Sala terrena a veľa iných častí interiéru.

Počas roka vrátane Vianoc sú v Schloss Hoffe organizované rôzne akcie, zvlášť teraz v čase výročia narodenia Márie Terézie. Doporučujem pre príjemné strávenie dňa.

Na skok pod Devínsky hrad k sútoku Moravy a Dunaja

Poobede sme si odskočili, pre odchodom domov, pod impozantný, na vysokom brale stojací Devínsky hrad k miestu kde sa rieka Morava vlieva do Dunaja.